Інклюзивна освіта

   Інформація про інклюзивну освіту

в Мурафському ліцеї



ЗАХОДИ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

(постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»)

п/п

Заходи

Термін

виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

1

Оновити на сайті школи інформацію про впровадження інклюзивного навчання для учнів 1-11-х класів

серпень

В’юнник  Л.М.



2

Організувати класи з інклюзивною формою навчання, відповідно до заяв батьків та висновків про комплексну психолого – педагогічну оцінку розвитку дитини

До 31.08.2024

Цовма Л.М.

В’юнник Л.М.


3

Затвердити персональний склад команди психолого – педагогічного супроводу кожної дитини з особливими освітніми потребами

До 31.08.2024


В’юнник Л.М.


4

Організувати проведення корекційно – розвиткових занять, залучивши відповідних спеціалістів

До 31.08.2024

Цовма Л.М.

В’юнник Л.М


5

Розробити індивідуальну програму розвитку для кожної дитини з особливими освітніми потребами та надати її для затвердження

До 11.09.2024

Команди супроводу та координари розробки ІПР


6

Переглядати індивідуальні програми розвитку двічі на рік

Грудень                  

травень

В’юнник  Л.М.

Команди супроводу


7

Здійснювати ананліз результативності освітнього процесу в інклюзивних класах та рівня навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами

постійно

В’юнник  Л.М.



8

Забезпечувати соціальний захист учнів з особливими освітніми потребами, їх безкоштовне харчування, підвезення до місця навчання

постійно

Адміністрація


9

Забезпечити умови навчання дітей з особливими освітніми потребами

протягом року

Адміністрація


10

Створювати сприятливі умови для інтелектуального, духовного, естетичного та фізичного розвитку учнів, що перебувають на інклюзивному навчанні

постійно

Учителі, адміністрація




       Одним з основних пріоритетів розвитку сучасної освіти є забезпечення рівних прав на освіту для всіх дітей, у тому числі для дітей з особливими освітніми потребами, дітей з інвалідністю, дітей з інших соціально вразливих груп.
 У закладі 8 класів з інклюзивною формою навчання. У них навчається 8 учнів з особливими освітніми потребами. Для соціальної адаптації та гармонійного розвитку дітей з ООП створено освітнє середовище.

 Освітнє середовище для учнів з ООП включає:
§  психолого-педагогічні послуги;
§  корекційно-розвиткові послуги (корекційно-розвиткові заняття);
§  створення безбар’єрного освітнього простору;
§психолого-педагогічний супровід та розробку індивідуальної програми розвитку для кожної особи з ООП особисто;
§  гармонійний розвиток осіб з особливими освітніми потребами.


Успішне засідання команди психолого-педагогічного супроводу: спільна мета – успішний розвиток кожного учня

У Мурафському ліцеї відбулося чергове засідання команди психолого-педагогічного супроводу здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, яке стало важливим кроком у забезпеченні інклюзивного підходу до навчання та розвитку дітей.

До складу команди увійшли: адміністрація закладу освіти, класні керівники, вчителі-предметники, асистенти вчителів, практичний психолог та логопед, які беруть участь у реалізації індивідуальної траєкторії навчання кожного учня з ООП. Також до обговорення активно долучалися батьки, адже їхня участь – запорука успішної реалізації всіх поставлених цілей.

Під час засідання обговорювалися такі важливі питання:

  • оцінка динаміки розвитку учнів за результатами поточного навчального семестру;

  • аналіз ефективності впровадження індивідуальних програм розвитку (ІПР);

  • визначення подальших кроків щодо адаптацій та модифікацій навчального процесу;

  • створення сприятливого психологічного клімату в освітньому середовищі;

  • розгляд потреб у додаткових ресурсах чи фаховій допомозі.

Особливу увагу було приділено взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу, зокрема формуванню партнерських відносин між вчителями, батьками та спеціалістами супроводу. Важливим результатом зустрічі стало прийняття узгоджених рішень щодо оновлення ІПР та визначення індивідуального підходу до кожного здобувача освіти.

Засідання продемонструвало високий рівень професійної взаємодії, відповідальності та турботи про кожну дитину, яка потребує особливої підтримки.

Ми впевнені, що спільними зусиллями зможемо створити умови для повноцінного розвитку, навчання та соціалізації кожного учня нашого ліцею.


У Мурафському ліцеї відбулося чергове засідання команди супроводу, яка опікується учнями з особливими освітніми потребами. Така команда є важливою частиною інклюзивного освітнього середовища, що сприяє повноцінному розвитку кожної дитини та створює умови для її успішної соціалізації.

На зустрічі були присутні адміністрація ліцею, вчителі-предметники, асистенти вчителів, психолог, логопед, батьки та інші спеціалісти, залучені до процесу навчання та виховання дітей з ООП. Основними питаннями, які розглядалися під час засідання, стали:

  1. Оцінка поточних результатів навчання та розвитку дітей з ООП. Учасники обговорили індивідуальні досягнення учнів, визначили труднощі, з якими вони стикаються, та шляхи їх подолання.

  2. Коригування індивідуальних програм розвитку (ІПР). З урахуванням змін у навчальному процесі та потреб дітей було внесено корективи до ІПР, що дозволяє краще адаптувати навчальний матеріал до можливостей учнів.

  3. Психолого-педагогічна підтримка учнів та їхніх родин. Особливу увагу приділено питанням емоційного стану дітей, їхньої мотивації до навчання та взаємодії з однолітками.

  4. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Було обговорено необхідність участі вчителів у тренінгах та семінарах для вдосконалення знань і навичок роботи з дітьми з особливими потребами.

  5. Планування подальших заходів. Визначено основні напрями роботи команди супроводу на наступний період, а також заплановано консультації для батьків і педагогів.

Засідання пройшло у конструктивній атмосфері співпраці та взаєморозуміння. Усі учасники висловили готовність продовжувати роботу над створенням сприятливих умов для навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Інклюзивна освіта в нашому ліцеї – це не лише вимога часу, а й важливий крок до формування суспільства, де кожна дитина має рівні можливості для самореалізації та успішного майбутнього.



Інформація для фахівців



Для батьків про інклюзивне навчання


Права батьків здобувачів освіти

Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.
Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.
Батьки здобувачів освіти , відповідно до вимог ст. 55 Закону України «Про освіту» мають право:

  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

Обов’язки батьків здобувачів освіти

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).



Нормативно-правове забезпечення

Організація педагогічного патронажу для здобувачів освіти


Методичні рекомендації МОН щодо організації навчання дітей з ООП 


Інклюзія в освітньому процесі 








ЗАХОДИ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

(постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»)

п/п

Заходи

Термін

виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

1

Оновити на сайті школи інформацію про впровадження інклюзивного навчання для учнів 1-11-х класів

серпень

В’юнник  Л.М.

 

 

2

Організувати класи з інклюзивною формою навчання, відповідно до заяв батьків та висновків про комплексну психолого – педагогічну оцінку розвитку дитини

До 31.08.2022

Цовма Л.М.

В’юнник Л.М.

 

3

Затвердити персональний склад команди психолого – педагогічного супроводу кожної дитини з особливими освітніми потребами

До 31.08.2022

 

В’юнник Л.М.

 

4

Організувати проведення корекційно – розвиткових занять, залучивши відповідних спеціалістів

До 31.08.2022

Цовма Л.М.

В’юнник Л.М

 

5

Розробити індивідуальну програму розвитку для кожної дитини з особливими освітніми потребами та надати її для затвердження

До 12.09.2022

Команди супроводу та координари розробки ІПР

 

6

Переглядати індивідуальні програми розвитку двічі на рік

Грудень                 

травень

В’юнник  Л.М.

Команди супроводу

 

7

Здійснювати ананліз результативності освітнього процесу в інклюзивних класах та рівня навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами

постійно

В’юнник  Л.М.

 

 

8

Забезпечувати соціальний захист учнів з особливими освітніми потребами, їх безкоштовне харчування, підвезення до місця навчання

постійно

Адміністрація

 

9

Забезпечити умови навчання дітей з особливими освітніми потребами

протягом року

Адміністрація

 

10

Створювати сприятливі умови для інтелектуального, духовного, естетичного та фізичного розвитку учнів, що перебувають на інклюзивному навчанні

постійно

Учителі, адміністрація

 






Немає коментарів:

Дописати коментар