Самооцінювання – ефективний інструмент для перевірки правильності заданого курсу розвитку закладу освіти. А ще й чудовий спосіб залучення до управління закладом освіти всіх учасників освітнього процесу!
Самооцінювання 2024-2025
АНАЛІЗ
анкетування педагогів Мурафського ліцею щодо
цифрової компетентності сучасного вчителя
У грудні 2024 року в Мурафському ліцеї було проведено анкетування вчителів закладу щодо цифрова компетентність сучасного вчителя.
Метою опитування було відстежити рівень сформованості інформаційно-цифрової компетентності педагогів та сприяти посиленню мотивації вчителів до підвищення її рівня.
Опитування проводилось у дистанційній формі із застосуванням Google-форм. Розповсюдження інформації про опитування та посилання на анкету серед вчителів здійснював вчитель інформатики. Підготовка опитування та опрацювання результатів здійснювалися адміністрацією закладу.
Аналіз результатів проведеного анкетування представлено нижче.
В опитуванні взяло участі 19 педагогів. Це 81,7% від загальної кількості.
Цифрові компетентності – це базова річ, без якої неможливо уявити ефективну роботу сучасного вчителя. Більшість учителів 68,4% використовують ІКТ у професійній діяльності більше ніж 5 років, 26,3% - 5 років, 5,3% - 2 роки.
Важливим для опитування була інформація про те, як учителі підвищують свій рівень кваліфікації щодо використання ІКТ в освітньому процесі. 89,5% педагогів підвищують свій рівень цифрової грамотності. Це навчання на різних курсах підвищення кваліфікації. 73,7% респондентів, крім курсів підвищення кваліфікації, ще займаються самонавчанням.
47,4% педагогічних працівників бажають підвищити свій рівень кваліфікації щодо використання ІКТ в професійній діяльності; 31,6% відповіли, що не потребують такого навчання та 21,1% учителів важко відповісти на поставлене питання.
Крім того, 84,2% опитуваних систематично використовують ІКТ у своїй педагогічній діяльності, 52,6% - удосконалюють форми та методи роботи з використання ІКТ і 10,5% педагогів володіють ІКТ на високому рівні та навчають інших.
Сьогодні вчитель повинен володіти певним рівнем інформаційної та цифрової компетентності, щоб ефективно використовувати цифрові технології в освітньому процесі. Необхідність широкого застосування електронних засобів навчання під час вивчення будь-якого предмету є вимогою сьогодення. На питання «Як ви використовуєте ІКТ в освітньому процесі?» маємо такі результати:
під час викладання нового матеріалу – 94,7%;
як засіб визначення рівня навчальних досягнень учнів…-94,7%;
закріплення навчального матеріалу – 84,2%;
самостійна робота учнів – 89,5%;
тренінги – 31,6%;
проведення віртуальних лабораторних робіт тощо – 10,5%;
проведення інтегрованих уроків – 47,4%.
На думку 89,5 % учителів, використання технічних засобів під час уроку формує навички самостійної продуктивної діяльності; 84,2% сприяє підвищенню пізнавального інтересу до предмета;; 63,2 % дозволяє учням проявити себе в новій ролі; 42,1 % сприяє зростанню успішності учнів із предмета; 47,4 % сприяє створенню ситуації успіху для кожного учня; 10,5% на рівень знань не впливає.
Найпопулярнішими цифровими інструментами, які використовують педагогічні працівники для підготовки і проведення уроків в дистанційному форматі є Canvas, Google Classroom, Всеосвіта, «На урок», Arbook, Wordwall, Liveworksheets, (більше 80 %).
На питання «Чи розміщуєте Ви авторські матеріали на Web-ресурсах? Як що так то на яких і які?» більша половина вчителів відповіли, що розміщують свої авторські матеріали на таких Web- ресурсах, як Всеосвіта, «На урок», Wordwall, LearningApps – 60%.
Переважна більшість педагогічних працівників (70 %) оцінили свій рівень володіння комп’ютерними технологіями на 5 балів за п’ятибальною шкалою, на 4 бали – 10% учителів, на 3 бали – 10% опитуваних на 1 і 2 бали 10% респондентів.
Висновок: На основі аналізу результатів опитування можемо зробити такі висновки. Педагогічні працівники на достатньому рівні володіють інформаційно-комунікативними технологіями. Важливо те, що, на думку педагогічних працівників, значна частина здобувачів освіти зацікавлені у використанні ІКТ. Рекомендації: підвищувати кваліфікацію педагогічних працівників з питання впровадження в освітній процес ІКТ; проводити роз’яснювальну роботу серед учасників освітнього процесу про важливість використання ІКТ на уроках та позаурочний час.
під час викладання нового матеріалу – 94,7%;
як засіб визначення рівня навчальних досягнень учнів…-94,7%;
закріплення навчального матеріалу – 84,2%;
самостійна робота учнів – 89,5%;
тренінги – 31,6%;
проведення віртуальних лабораторних робіт тощо – 10,5%;
проведення інтегрованих уроків – 47,4%.
Самооцінювання 2023-2024
Шановні учні, вчителі та батьки!
Ми раді поділитися з вами результатами проведеного самооцінювання в нашому ліцеї. Цей процес був важливим кроком у напрямку підвищення якості освіти та вдосконалення навчального середовища.
Самооцінювання цього року було проведено за двома напрямами:
- СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ
- ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ
На основі отриманих результатів, адміністрація та педагогічний колектив ліцею розроблять план дій з метою вдосконалення навчального процесу та створення ще більш сприятливого середовища для навчання та розвитку учнів.
Ми щиро дякуємо всім учасникам за активну участь у самооцінюванні. Ваш внесок є невід'ємною частиною нашої спільної місії забезпечення якісної освіти та підтримки кожного учня на його шляху до успіху.
З повагою, Адміністрація Мурафського ліцею
Немає коментарів:
Дописати коментар